img

רכישת נכס שני

באילו מקרים אין תשלום מס רכישה על נכס שני? מהו מס שבח? מי מוגדר משפר דיור? ולאיזה תנאים נוכל לקבל בבנק?

רכישת נכס שני בישראיל

רכישת נכס ראשון היא תמיד מרגשת וחשובה, אך אותו המקרה הוא גם ברכישת נכס שני. כאשר אתם מגיעים להחלטה לרכוש נכס שני, לעיתים זה מתוך מקום בחיים שבו אתם יותר רגועים מבחינה כלכלית, ומתוך מחשבה להשקעה לעתיד, כמו נכס מניב. בעיקר בגלל שכאן אתם מגיעים יותר "משופשפים", אתם כבר חוויתם את קניית הבית בפעם הראשונה ויודעים למה לצפות. אבל רכישת נכס שני יכולה להיות קצת יותר קשה כי יש לשקול יותר פרמטרים .הכתבה הבאה תנסה לעשות לכם קצת סדר בנושא.

מה חשוב לדעת כאשר מבצעים רכישת נכס שני

כפי שתוכלו לקרוא בכתבות ״קנייה של בית״ ו״איזה בית אני יכול להרשות לעצמי?״, בעת רכישה ומכירה של נכסים מומלץ להתייעץ עם מומחים הבקיאים בכך, כמו מתווך נדל״ן, יועץ משכנתא או עו״ד מקרקעין. לפני שתעשו זאת, הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת. אם החלטתם לרכוש דירה שנייה זהו סימן שאתם כבר קצת יותר מבוססים כלכלית, יותר מבינים את מטרותיכם ואת הכיוון לעתיד, יתכן והדירה היא להשקעה כנכס מניב או יתכן ואתם משפרי דירה - מעוניינים למכור את הדירה שבא אתם גרים כעת ולעבור לדירה גדולה יותר או איכותית יותר. בניגוד לרכישת דירה ראשונה שבה אתם חייבים הון עצמי ראשוני כלשהו, בדירה שנייה המצב הוא שונה. כאן אתם לא מחויבים בהון עצמי בכדי לקבל משכנתא, ניתן לשלם על הדירה עם ניהול תקציב נכון, ולא תזיק גם קצת יצירתיות. אז מה קורה בבנק? הבנק מצדו, יעשה כמה בדיקות לפני שהוא מאשר לכם משכנתא נוספת, האחד האם יש לכם תכניות חיסכון כלשהן, יכולת להגדיל את המשכנתא וכו׳, ובדיקת תשלום מס רכישה; והשני בדיקת יכולת החזר, האם תוכלו לעמוד בתשלומים על פי גובה השכר. כאן בנק ישראל בא לעזרתכם, וקובע כי החזר המשכנתא החודשי לא יעבור את 40% מגובה המשכורת הקבועה. מעבר לכך, בשונה ממס רכישה לדירה ראשונה, ברכישת נכס שני המס הוא יותר גבוה, מאחר וכוונת הממשלה היא לעודד זוגות צעירים ומשפרי דירה לרכוש דירות. אך ניתן לקבל הקלות, לדוגמה אם אתם מוכרים נכס לצורך קנייה של נכס אחר, קרי משפרי דירה, אז אתם תקבלו הקלה במס רכישה עד לגובה שווי הדירה הנמכרת. או במקרה שהדירה בבעלותכם עוברת ״פינוי ובינוי״, במקרים כאלו יש פטור ממס רכישה, מאחר ואתם לא קניתם דירה חדשה אלא קיבלתם את אותה האחת משודרגת. קבוצות אנשים נוספות הזכאים להקלות במס הרכישה הם נכים, נפגעי פעולות איבה, עולים חדשים ותושבים חוזרים (גם במקרה של דירה ראשונה), וכיו״ב.

והמשכנתא, מה לגביה?

כאן ישנם כמה פתרונות. לדוגמה, אם בבעלותכם דירה שכבר שילמתם עליה משכנתא ניתן לקבל הלוואה למשכנתא על בסיס דירה קיימת, הכוונה להעמיד את הדירה הקיימת כביטחון נכס. פתרון נוסף אם יש לכם דירה ראשונה עם משכנתא שאתם עדיין משלמים עליה, הוא קבלת משכנתא רגילה מהבנק רק עם תוספת סיכון. ושוב, ברכישת נכס שני אתם כבר מגיעים עם ניסיון של קנייה מסוג זה, מטרת הקנייה היא שונה, ואפילו אתם ״בראש שונה״ ממה שהייתם בעבר. לכן, התייעצות עם איש מקצוע המומחה בתחום יכול לסייע לכם לצלוח זאת בקלות. בהצלחה ושיהיה בשעה טובה ״שנייה״!

מאמרים נוספים
בכמה לתמחר את הנכס בעת השיווק? בכמה לתמחר את הנכס בעת השיווק?

כאשר אתם רוצים למכור נכס השאלה המעניינת אתכם היא: בכמה לתמחר את הנכס בעת השיווק?

קראו עוד
נדל נדל"ן בגדרה

כאשר אתם רוצים למכור נכס השאלה המעניינת אתכם היא: בכמה לתמחר את הנכס בעת השיווק?

קראו עוד
משרד תיווך בגדרה משרד תיווך בגדרה

משרד תיווך מסטר הומס בגדרה - Mester Homes

קראו עוד
משרד תיווך מסטר הומס ברחובות משרד תיווך מסטר הומס ברחובות

MESTER HOMES

קראו עוד
השקעות נדל השקעות נדל"ן

תזרים מזומנים מול רווחי הון

קראו עוד
רכישת נכס שני רכישת נכס שני

באילו מקרים אין תשלום מס רכישה על נכס שני? מהו מס שבח? מי מוגדר משפר דיור? ולאיזה תנאים נוכל לקבל בבנק?

קראו עוד
קניה של בית בישראל קניה של בית בישראל

מה צריך לדעת כאשר רוכשים דירה חדשה מהקבלן או דירת יד שניה? נקודות קריטיות באת רכישה והמלצות. כל השלבים מ-א עד ת.

קראו עוד
טיפים חשובים לפני מכירת נכס טיפים חשובים לפני מכירת נכס

אילו פעולות כדאי לעשות לקראת פרסום הנכס למכירה? תמחור נכון של הנכס, ניתוח שוק, תיקונים צבע וניקיון, צלם מקצועי ועוד...

קראו עוד
5 עצות הזהב למשקיע המתחיל בנדל 5 עצות הזהב למשקיע המתחיל בנדל"ן

רוצים רוצים להתייעץ עם מומחה, פנו אלנו

קראו עוד
איזה בית אני יכול להרשות לעצמי איזה בית אני יכול להרשות לעצמי

כמה הון עצמי נדרש לרכישת בית ראשון? איך לחשב גובה ההחזר החודשי שתשלמו לבנק כל חודש? איזה מסלולים לקחת ומה כל משמעות של כל מסלול? מושגים שחייבים לדעת לפני שנגשים לבנק.

קראו עוד

Lorem text

Aside111

צור קשר
רכישה
מכירה